Groep 1/2a

Welkom bij groep 1/2a!

Even voorstellen:
- Zoë Rits leerkracht 1/2 A (ma, di)
- Jose Theunissen leerkracht 1/2 A (wo, do en vrij)

Interne begeleiding: Suzan Straver
Zij is er voor observaties en toetsing van leerlingen, externe contacten met diverse kindgerelateerde instellingen, tevens “vraagbaak” voor leerkrachten op vakgebieden.

Hoe gaat het eraan toe?

Inloop
Wij beginnen de dag meestal met een inloop. Dit betekent dat de kinderen aan tafel spelen met datgene wat wij voor de kinderen hebben klaargelegd. Dit doen wij aan de hand van een schema. Er zijn vijf verschillende onderdelen: puzzels/ontwikkelingsmateriaal, werkbladen/kleurplaten, samenspel, mini loco/mozaiek en constructiemateriaal. Elke dag van de week hebben de kinderen andere onderdelen. Tijdens de inloop kunnen we goed inspelen op de individuele ontwikkeling van de kinderen. Er wordt namelijk bijgehouden wat de kinderen al kunnen en aan de hand daarvan bepalen we wat er op de tafels komt te liggen. Daarnaast leren de kinderen zelfstandig te werken.

Arbeid naar keuze
De kinderen kunnen aan de hand van een keuzebord bepalen wat ze gaan doen. De ene keer kiezen ze zelf wat ze gaan doen en de andere keer bepaalt de leerkracht. De activiteiten worden zoveel mogelijk aan het thema aangepast. In de bouwhoek en de schilderhoek worden opdrachten gegeven, de huishoek wordt aangepast, kleikaarten en kralenkaarten worden toegevoegd en er worden boeken aangeboden passend bij het thema. Spelend leren staat centraal. Daarnaast maken de kinderen onder begeleiding van de leerkracht knutselwerken. Ook worden er andere activiteiten aangeboden onder begeleiding van de leerkracht. Dit kan plaatsvinden in de kleine kring, grote kring, speelzaal of buiten de school.

BERICHTEN

10 feb 2022 - Nieuws uit groep 1/2A